dinsdag 13 september 2011

Waarom?



Waarom bestaat het leven, als je op jezelf woont, uit regelen, stress en van die grote mensen dingen? Waarom heb ik niet een toffe vaste baan en kan Gerard gewoon niet leuk aan de slag? Soms moet ik het even van me afschrijven, dat mensen zo makkelijk denken over ons; jullie hebben het toch goed voor elkaar. Ja dat hebben we zeker! 3 lieve diertjes, een huisje, een auto voor de deur, werk en elkaar.

Ik werk als invalmedewerker bij een stichting (KDV, BSO & PSZ). Invalmedewerker is enorm leuk om te doen, je leert van alles een beetje en leert heel veel mensen kennen! Het vermoeiende aan dit werk is dat je nooit alle dingen kan onthouden, je weet nooit wanneer je moet werken en waar je moet werken. Hoeveel uur je maakt in een maand etc. Als je een paar weken niet geweest bent, dan begin je weer van voor af aan. Alsof je iedere dag een nieuwe baan krijgt.

Gerard werkt in de ICT. Hij heeft sinds December 2009 bij een detacheringsbureau gewerkt; Maandag. Leuke tijd gehad! Hij heeft in het Gemeentehuis op Texel gewerkt, het hoofdkantoor in Purmerend en sinds het begin werkt hij al bij de Gemeente Koggenland (zoek het maar op via google maps). 1 September verliep zijn contract en moest hij van te voren ander werk zoeken. Gemeente koggenland wou hem vast in dienst nemen, we waren ontzettend blij! Want dan was hij binnen. Helaas wel voor 20 uur en dit zou betekenen dat hij er nog wat bij moest zoeken. Dit is hij aan het doen. 1 September is hij vast begonnen bij de Gemeente Koggenland en hij werkt momenteel bij de MediaMarkt. Deze week maakt hij een werkweek van 45 uur! Gister van 12.00 tot 21.00, vandaag van 9.00 tot 18.00 woensdag, donderdag en vrijdag bij de gemeente koggenland en dan zondag weer naar de MediaMarkt vanaf 07.00 tot wanneer ze klaar zijn.

Dan komen de vragen; Waarom ga je niet in Alkmaar wonen? Waarom ga je niet naar Amsterdam? Waarom ga je niet naar Eindhoven? Daar is zoveel werk te vinden! Ja dat snap ik, maar dat is niet wat ik wil! Tuurlijk, ik vind het niet erg om naar Schagen ofzo te reizen of misschien iets verder. Maar ik ga niet 2uur reizen om een beetje geld in het laatje te brengen. Er komt natuurlijk straks een tijd dat ik een baan moet hebben, dat ik kinderen krijg en niet meer de tijd heb om iedere dag mijn kind (hierbij spreek ik over tig jaar!) naar de opvang te brengen, mezelf door half Nederland te zien reizen (en Gerard, want die moet al een uur reizen voor zijn werk) voor die ene baan en vervolgens 's avonds thuis te komen en mn eigen familie niet meer te zien. Ik heb nu nog de tijd om te zoeken en voorlopig heb ik nog wat inkomsten. Misschien teveel vertrouwen dat ik hier iets ga vinden?

En waarom ik niet verhuis; simpelweg HEIMWEE! Stress en heimwee zijn voor mij fataal; ik word enorm ziek en heb mezelf niet meer onder controle. Enorm vervelend en vooral als je vriend 200km verderop woont. Vandaar dat hij 9 van de 10 keer hier was dan dat ik daarheen ging. Je leert er mee leven. Lange vakanties is voor mij een drama. Tuurlijk, ik geniet maar het liefste ga ik zo snel mogelijk naar huis! Weekend weg? Ik bel mijn ouders wel 1 tot 2 keer op een dag om alles te vertellen!

Oost west, thuis best.

1 opmerking:

  1. Ik weet zeker dat je in Den Helder ook een leuke baan zult vinden :) het zijn nu eenmaal moeilijke tijden, maar alles komt altijd wel weer goed. Alleen misschien niet zoals je het verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen