maandag 19 september 2011

Daar is hij!


Daar is hij dan! Mijn neefje Quinn is vandaag om 14.34 gezond en wel op de wereld gekomen. Welkom kleintje! En gefeliciteerd Dafhne & Michel!

Je kent het wel, iemand in je familie is zwanger. Reuze interessant als het ook nog eens je werk is! Ik vind het natuurlijk daarom 10x leuker als er een mini mensje in de familie er bij is. Mensen denken altijd zo simpel over zwangerschappen; NU AL kinderen? Waarom doe je dat? Je hebt niet eens alles voor elkaar? Ze hebben altijd commentaar. Maar wat ik vooral zie in mijn werk is dat je kinderen niet kan plannen. Je krijgt ze! En soms krijg je ze helaas ook niet..

Tuurlijk, je bent er altijd zelf bij. Maar toch kan je ze niet plannen op de datum/leeftijd dat je ze wilt hebben..

Toch is het dan altijd weer een wonder als er een kleintje gezond en wel op de wereld is gekomen. Tegenwoordig is kinderen "maken" al een hele opgave. Laat staan om ze gezond op de wereld te krijgen.

Heb je wel eens slecht nieuws gehad? Dat er een kindje is overleden? Ik gelukkig nog nooit in mijn directe omgeving, maar wat lijkt me dat erg. De mensen moeten eens stoppen met zoveel commentaar geven op andere. Dit is echt mijn standpunt;

Als je kinderen KRIJGT, wees er blij mee. Niet iedereen is het gegunt om zo'n mooi wezentje op de wereld te zetten!


3 opmerkingen:

  1. Amen! Dat heb je mooi geschreven, iemand dicht bij mij probeert al een tijdje tevergeefs zwanger te worden en het is heel pijnlijk als mensen dan lomp commentaar rondstrooien over abortussen en of het wel of niet een slechte 'keus' zou zijn om zwanger te raken op welke leeftijd dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad Annelien. Dat is juist het lastige van de opmerkingen van andere mensen, ze weten nooit hoe het echt zit. Alsof het allemaal zo vanzelf sprekend is.. Bedankt voor je reactie! En voor je compliment, vind ik erg leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal compleetmee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    wat een enorm wijze woorden van mijn lievelings nichtje.
    jij snapt het helemaal:)
    love you(K)ons

    BeantwoordenVerwijderen