maandag 12 september 2011

Hiep Hiep Hoera!



Hiep Hiep Hoera! Vandaag is Gerard 23 jaar geworden.

Na een weekend vol bezoek en visite, is vandaag Gerard toch echt 23 jaar geworden. Van harte gefeliciteerd lieverd!

Alweer 5 jaar geleden dat ik jouw ontmoette, je was toen net 18 geworden (jammer dat ik die verjaardag heb gemist). Ik vond je toen al "oud", hihi. Ik was een meisje van 15 jaar en keek verschrikkelijk tegen je op. Je woonde 200 kilometer verderop helaas en ik had je nog nooit gezien, maar toch via de MSN gesprekken, SMS'jes, mailtjes etc. vond ik je bijzonder en dat is nooit veranderd!

Vrijdag begonnen de voorbereidingen al. Uit ons werk de caviaverblijf van Yentl en Timo verschonen en het hok van Hammie. Mijn diertjes hebben een gigantisch verblijf en dit is een heel werk om te doen. Je bent er ruim 1 uur mee bezig.

Vrijdagavond alles stofzuigen, dweilen en afstoffen. Wat een werk maar vrijdagavond lagen we dan ook uitgeteld in bed!

Zaterdagochtend waren we om half 8 al klaar wakker. Even rustig aandoen, ontbijten en lekker tv kijken. Daarna gelijk weer aan de gang. Lekkere koek gehaald voor de visite, alles klaargezet en het wachten is begonnen... Wanneer komt de eerste?

Dat was rond 2 uur! Gelukkig kwamen ze, niet zoals op mijn verjaardag, allemaal tegelijk. Dan loop je je benen onder je lijf vandaan! Dan is een verjaardag echt niet meer leuk. Rond 6uur was de laatste weg en kon ik twee kwarktaarten gaan maken voor de volgende dag, niet veel werk. Binnen 20 minuten stonden ze allebei in de koelkast en konden de volgende visite komen. We verwachtte nog 5 mensen, zullen ze komen?

Uiteindelijk om half 11 was iedereen weg en doken we voldaan ons bedje in. We waren gesloopt maar wat was het een leuke dag!

Zondagochtend ging rond 9 uur je wekker, want de tweede dag vol visite stond voor de deur. Je was enorm slaperig en je bleef nog even liggen, ik ben meteen weer in slaap gevallen. Ik wou mijn bed nog niet uit! Om kwart over 10 schrok ik wakker en was jij opeens weg. Ik keek op de klok, deed mijn bril op en klom uit bed. Met mijn slaperige gezicht zocht ik jouw en het eerste grapje dat je maakte; mijn ouders staan over 15 min voor de deur. Ik zei nog; je maakt een grapje en ging nog even rustig naar het toilet. Jij belde ondertussen je ouders om te vragen waar ze waren en inderdaad; de Tomtom zei dat ze om 10.35 aan zouden komen! Shit! Snel omkleden, wassen en de auto ingesprongen om de laatste dingen te halen, wat een gehaast..

Weer een dag vol visite en om half 6 ging de laatste weer weg.

Wow wat een dag.. Ik was klaarwakker en zat vol met energie, heel vreemd! We zijn nog naar de mac donalds gegaan, ik heb nog 2 auto's gewassen. Bij mijn ouders nog Mario gespeeld op de Wii en bij thuiskomst kon ik nog niet slapen. Jij sliep al rond 11 uur en rond 12 uur heb ik je wakker gemaakt om je te feliciteren! "Gefeliciteerd lieverd!" maar je was te moe om er op te reageren.

De volgende ochtend was het dan zover! Je was ECHT jarig. Maar het was ook een spannende dag, je eerste dag bij je nieuwe baan.. Best raar eigenlijk. Ik bracht je weg, we stonden daar nog even op een parkeerplaats te kletsen maar jij wou gaan. Dat herinnert me altijd aan die tijd dat we afscheid moesten nemen bij het station als jij weer naar huis ging. Het eerste wat je ook zei; "je gaat niet huilen he?" Ik keek je aan en dacht bij mezelf; ik zie je vanavond toch weer? Maar op één of andere manier raakt het me nog altijd!

Met volumeknop op 30 ben ik naar huis gereden..

Fijne verjaardag lieverd..

2 opmerkingen:

  1. Hey mops,

    Leuke blog! Kan je vertellen dat het inderdaad zo is gegaan. Heel bijzonder allemaal, ga zo door!

    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen