woensdag 14 september 2011

Op de helft!


Helaas dit zie ik niet! Nee, ik heb dan wel een weekje vrij, maar als ik uit mijn raam kijk zie ik grijze wolken, nog druppels op het raam van de regen en iedereen met dikke vesten aan!

De tijd vliegt voorbij! Ik heb 1 week vrij en we zitten alweer op de woensdag. En wat heb ik gedaan? Kortom; helemaal niets. Niet dat ik de hele dag achter mijn PC zit, nee het zijn altijd die kleine klusjes die blijven liggen en de dagelijkse dingen die moeten gebeuren. Enorm saai om te doen in je vakantie. Liever lig ik aan het strand met een boek en een lekker zonnetje, maar helaas. Dat zit er dit jaar niet meer in.

Altijd leuk, die goede bedoelingen die je hebt voor je vakantie en dan aan het einde van je vakantie kijken wat er van is gedaan. Lekker urenlang douchen, misschien wel even een lekker warm bad met een goed boek, lekker een dagje ontspannen, dagje zwemmen en af en toe eens je huisje bijwerken. Het gaat alleen nooit zoals ik het in mijn gedachten heb.

Maandag heb ik de twee slaapkamers opgeruimd, bedden verschoond en de stofzuiger er door heen. Dinsdag de hele dag aan mijn diertjes besteed. Beetje aandacht gegeven en de nagels geknipt van mijn kanjers (wat overigens doodeng is). Maar ook dit soort dingen moeten gebeuren! Beetje hun hokken bijgewerkt, lekkere dingen gegeven, hun dag is weer goed! Vandaag ben ik van plan om het huis even door te werken; stofzuigen, dweilen, afwasje doen, wasjes draaien etc. Maar ik ben benieuwd aan het einde van de dag wat er van terecht is gekomen. En dan die eindeloze vraag; wat gaan we vanavond toch weer eten?

Conclussie; Eigenlijk is een vakantie om alle achter gebleven werkjes in te halen en je voorbereiden op maanden keihard werken! Ontspannen? Daar moet ik dan maar extra weken voor vrij nemen  de volgende keer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten